« Tagasi

Jätkub Sauga-Pärnu teelõigu neljarealiseks ehitamine

Aprilli hakul sai taas hoo sisse Sauga-Pärnu 2+2-lõigu ehitus.

Ehitaja AS Tref Nordi Pärnu osakonna projektijuht Martin Tomson avaldas, et eile alustati Sauga ringtee ümbruses ajutiste sõiduteede põigete ehitusega. Põiked on vajalikud tunneli ja uue Sauga ringtee rajamiseks.

Jalakäijate liikumisteed on tähistatud suunavate märkidega. Selle nädala lõpuks kaotatakse ära jalakäijate fooriga ülekäigurada ja jalakäijad suunatakse olemasolevale Sauga ringi poolsele ületuskohale. Ületuskoht on ringi läheduses, kus sõidukite kiirus on madalam. Kahe sõidusuuna vahel on ka ohutussaar ehk jalakäijad saavad üks sõidusuund korraga teed ületada. Kui liiklus tõstetakse ajutistele põigetele (eeldatavasti 22. aprillil), siis alandatakse piirkonnas kiirust 30 km/h ning lisatakse ka vastavad liiklusmärgid ja vilkurid sõidukijuhtidele, et nad pööraksid rohkem tähelepanu jalainimestele.

Jänesselja bussipeatused nihkuvad samuti: Tallinna suuna bussipeatus nihkub pealinna poole (jäädes vahetult enne ringteed) ning Pärnu suuna bussipeatus liigub 25 meetri jagu Pärnu suunas. „Jalakäijate elu muutub võrreldes varasemaga ja ei pruugi olla nii mugav," nentis Tomson. „Loodame mõistvale suhtumisele – suve lõpuks saab juba turvaliselt kasutada uut jalakäijatele mõeldud tunnelit."

Sauga ringile rajatakse ajutiselt väiksem ringtee ning ehituse ajaks suletakse Sauga Olerexi suunduv teelõik (Jänesselja tänaval). Sinna jääb ligipääs Pärnu poolsest Sauga sissesõidust.

Kui kõik läheb plaanipäraselt, suunatakse liiklus ajutistele põigetele 22. aprillil.

Transpordiamet ja AS Tref Nord sõlmisid lepingu Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel kilomeetritel 122,6–125,2 Sauga–Pärnu 2+2 teelõigu ehituseks mullu sügisel.

Tööd algasid novembris ja valmimise tähtaeg on 2025. aasta suvi. Teelõigu kogumaksumus on 13,3 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Projekti rahastatakse perioodi 2021–2027 Transpordiameti maanteetaristu arendamise investeeringute kava, Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa Regionaalfondi toetusega. 

2,6 kilomeeri pikkune lõik saab alguse Sauga alevikust Jänesselja ringristmikust, mis ehitatakse ümber turboringristmikuks. Edasi kulgeb tee mööda olemasolevat trassi, laienedes Rääma raba poole. Enne asulat keerab tee täielikult uuele trassile ja suubub mööda Tuisu tänavat Ehitajate teele. Jalakäijatele rajatakse üks kergliiklustunnel ning Hirvela, Tuule ja Parmu ristmikud reguleeritakse fooridega. Lisaks ehitatakse ligi 1,7 kilomeetrit müratõkkeseina ja kogu lõik saab valgustuse.  Praegusest Tallinna maanteest saab pärast uue teelõigu valmimist Sauga alevikku ja Pärnu linna ühendav kohalik tee.