« Tagasi

Levimas on petukõned

Levimas petukõned, mille tegija väidab end olevat panga esindaja ja pakub soodustingimustel II pensionisambast lahkumist.

Helistaja palub selle toimingu tegemiseks valmis panna Smart-ID koodid. Tegelikult soovib helistaja saada ligipääsu ohvri internetipangale. Samuti on eelmise aasta jooksul püütud helistades välja petta pangakaardiandmeid ning pakutud oma „abi" ohvri kontol väidetavalt toimunud kahtlaste tehingute tühistamiseks.

Kindlasti ei tohi oma koode telefoni teel välja anda. Pangatöötajad võivad küll klientidele helistada, kuid nad ei küsi kunagi kliendi PIN-koode ning suhtlevad kliendiga tema emakeeles. Samuti tasub helistaja motiivides kahelda, kui ta teid tehinguga tagant kiirustab.

Kui panga klient ise parajasti mingeid toiminguid ei tee, ei tohi telefonile tulevaid autentimisteateid või allkirjastamisteateid oma PIN-koodidega kinnitada.

Palun rääkige küberturvalisuse olulisusest ja petukõnede ohtudest ka oma lähedastele ja sõpradele.