« Tagasi

Perearsti nõuandetelefonilt saab isikustatud nõustamist

Alates 2020. aasta algusest saavad inimesed perearsti nõuandetelefonilt isikustatud nõustamist. Nõuandetelefoni arstil on inimese loal võimalik näha helistaja terviseandmeid, et seeläbi täpsemat nõu anda.

Haigekassa esmatasandi teenuste osakonna juht Külli Friedemann selgitab, et sellest aastat näeb kõnele vastanud arst helistaja nõusolekul tema terviseandmeid nagu näiteks põetud haiguseid, määratud ravimeid  ja tehtud analüüse. „Samuti saab nõuandev arst edastada kogu nõustamise info digiloosse, et ka inimese perearst oleks kursis tema patsiendile muret teinud terviseseisundiga," ütles Friedemann.

Nõuandetelefoni teenuse uuendusi on veelgi. Kui varasemalt sai tervisenõu ainult eesti- ja venekeeles, siis sellest aastast osutatakse ka ingliskeelset nõustamist iga päev kell 15.00 kuni 17.00.

Perearsti nõuandetelefonilt saab professionaalselt meditsiinilist nõu 24 tundi ööpäevas. Nõuandetelefon on eelkõige mõeldud selleks, et anda soovitusi lihtsamate terviseprobleemide korral ning juhiseid esmaseks abiks.

Nõuandetelefoni eestvedaja sõnul on oluline on meeles pidada, et raskete seisundite ja pikale veninud haiguste ravi ei saa teha telefoni teel, selleks tuleb pöörduda oma pere- või eriarsti poole, kes hindab olukorda, teeb vajadusel analüüsid ning määrab ravi.

 

Tervisemurede kohta saab nõu küsida helistades lauatelefonile 6346 630 või  lühinumbrile 1220.

Kõne hind:

Helistades numbrile +372 634 6630, tasub helistaja kõne eest telefonioperaatori hinnakirja alusel. Helistades lühinumbrile 1220, tasub helistaja kõne eest oma telefonioperaatori kehtestatud lühinumbri tavatariifi alusel kuni 0,30 €/min.